söndag 10 mars 2013

2013-03-10

Två korta filmer med motorn igång stående på centralstödet.
Det krävs lite justering av koppling/växelreglage innan den går att köra på riktigt.
Koppling slirar samt växel hoppar ur..
Jag har också ett nytt (bättre begagnat) kopplingshandtag på "G". 
Dock blev det en liten kort provtur idag. (några meter).
Motorn puttrar på fint.
Tyvärr är det fel på flottören så ca 70 cl soppa rann ut ur blocket i garaget.
Vårat hus (Plan 1 samt garage) luktar nu BENSIN!
Jag gillar bensinlukt och 2-taktsavgaser, det gör inte min övriga familj...
Jag har inte bytt växellådsolja ännu men
öppnade upp "S-kåpan" och inspekterade oljenivån.
Kommer göra detta oljebyte vid tillfälle då motorn gått varm ett tag.
Jag har inköpt OKQ8:as växellådsolja GL1 SAE 80W90 som rekommenderas
för just denna typ av motor.
Sachs 50-2 1961. (Tack www.raketsport.com)
(Tidigare använde man en sk. Rak SAE 30,... vad nu detta innebär)
Ny bensinslang samt rengjord tank.





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar